Mittwoch, August 09, 2006

Kattvänligt



Ja, vad ska man säga om Amsterdam egentligen? Man behöver inte gå många steg i Amsterdam för att förstå att det är de så kallade lätta drogerna som drar turister och annat löst folk till stan. Jag måste då promt säga att det finns lite mer än så i den här otroligt mysiga stan. För det första gillade jag alla de vackra kanaler och husbåtar och för det andra alla de mysiga områderna som finns över allt, bland annat studentområdet Oid-Zuid och Spui! På ett kaffe hittade vi en söt liten katt som var på fikabesök..Han var dock inte så intresserad av att kela som jag var så jag lät honom sova vidare. Det fanns flera katter i stan vilket jag tyckte var positivt! Amsterdam är en kattvänlig stad!1) Det är inte så mycket bilar pga kanalerna 2) alla cyklar istället = kattvänligt.

Nu är det inte många dagar kvar i Göteborg, fram tills torsdag kommer jag att vara hos Hneslur i Velanda och sen ska jag jobba hela helgen fram tills måndag sen blir det packning den 22 och den 23 och sen jobb den 24 och 25 och sen om jag kan för min hyresvbärd kommer jag till Köpenhamn den 26 eller 27.. så nu går det snabbt alltså..

Keine Kommentare: