Montag, November 08, 2010

Jerusalem

väldigt väldigt längesedan jag skrev något här... jag vet inte jag har bara inte haft lust att skriva här i det sista. Fick ett plötsligt infall i eftermiddags och tänkte att ja idag! Idag ska jag posta något! Efter min resa till Jerusalem har jag fått så fina bilder som jag tänkte delge mig av. Är så otroligt glad att jag åkte iväg till Jerusalem. Vilken stad och vilken atmosfär. Det är så svårt att återberätta eller ens försöka kunna förklara. En sådan värme och kärlek det finns i en stad.

Det är så klart många tråkigheter i Israel också som är väldigt onödiga och svåra att förstå sig på. Hur kan världen bara se på när det faktiskt pågår? Det är obegripligt. Det är så många människor som lider på alla plan. Man frågar sig hela tiden vad det är som gör att vissa tar sig friheten att förstöra så mycket för andra. Vad är anledningen? Jag blir så fruktansvärt arg när jag ser hur Israelerna (israeliska regeringen) förstör så mycket för palestinierna och ursprungsbefolkningen beduinerna. Usch jag blir så fruktansvärt ledsen.

1 Kommentar:

Alex hat gesagt…

Fin bild! :) Jag instämmer i att man inte kan förstå hru världen kan se på, jag blir också ledsen, trotsa att jag aldrig varit där, i Jerusalem. Varje människa får försöka hitta fred i sitt hjärta och protestera så gott det går så kanske förändringen kommer. Kram på dig! Från din vän med hippiehjärtat :)