Dienstag, Juni 01, 2010

Praktikantlivet

Praktikantlivet är snart över och jag kan gå över till att faktisk vara timvikarie på biblioteket i Lerum! Underbart och skönt att faktiskt få riktig betalning för ett arbete. Under praktiken har jag bland annat jobbat lite med en tjej som är ungdomsbibliotekarie som jag tycker gör jättemycket bra grejer!

När jag varit med henne har jag bland annat skrivit lite recensioner för några ungdomsböcker här. Idag satt vi tillsammans, jag, Elin och Yoho och gjorde en lite lista över olika länkar som behandlade Ship to Gaza! Jag älskar verkligen att jobba på det sättet i ett bibliotek. Jag tycker att biblioteken ska vara snabba med att uppdatera om nya händelser! Det betyder inte att de måste vara först ut med saker men att när det händer något finnas där för att informera och ta fram bra fakta! Det är roligt när jobbet är så kul att tiden bara springer iväg!

1 Kommentar:

Johannka hat gesagt…

Ja, det var jättekul idag! Mer sånt i framtiden hoppas jag! På ett eller annat ställe. Kram!