Dienstag, August 29, 2006

Köpenhavn

Efter några omskakande dagar har jag nu börjat lyckas landa lite. Lägenheten jag fick tilldelad från skolan var fullständigt kaotisk och jag fick nog en lite smärre chock när jag kom hit. Hela lägenheten består av ett berg av grejer, och mycket av grejerna är barnleksaker, och det hänger sladdar i taket som verkar helt livsfarliga och möblerna i mitt rum är en salig blandning av hemmabyggen och en nersutten soffa. Bland alla konstiga grejer finns också min landlord. Hon tillämpar en ganska eller ska man säga helt fri barnuppfostran. Ja, för det bor två barn här också om jag inte har nämnt det tidigare Barnen gör precis som de vill och hon har ingen koll skulle jag vilja säga. Hon studerar förövrigt psykologi och hon har vad ska man säga inte riktigt koll på verkligheten eller vad man ska säga. Barnen är förövrigt fem och sju år. I den här röran bor också en kanadensisk kille som studerar på universitetet här. Igår kväll var jag och den kanadensiska killen och hans fru, som är på besök ute och drack lite öl på ett ställe inte så långt från lägenheten här på Amager. Det var mycket trevligt och jag tror nog att det kommer bli najs att bo här trots allt! Idag ska jag ta en promenera till Amagers strand som inte ligger så långt från lägenheten. I morgon börjar skolan och den seriösa delen av mitt liv.

Dagen danska ord: Annorledes = annorlunda

3 Kommentare:

Johannka hat gesagt…

Åh, Mollan, jag hoppas verkligen att du kommer att trivas tillslut. Lycka till skolan i morgon!

Kram

Grovt Initiativ hat gesagt…

jag har kommit på att det vore roligt att kalla dig Mollgan.

Mollis hat gesagt…

hmmm näe.. Mollis och mollan är helt okaj men Mollgan..tja jag vet ikke..